Mieliśmy okazję uczestniczyć w negocjacjach pomiędzy skonfliktowanymi stronami. Sprawa była bardzo trudna, gdyż biuro rachunkowe odmawiało wydania dokumentów, do momentu uregulowania wszelkich płatności, zaś nasz Klient kwestionował część wystawionych przez biuro faktur. Zbliżał się moment przygotowywania PIT-ów, a bez baz danych ich przygotowanie przy kilkuset pracownikach było praktycznie niemożliwe.
Nasza determinacja w dojściu do porozumienia i podjęcie kilkutorowych działań przyniosło efekty. Stronom udało się podpisać ugodę, której efektem było umorzenie części wierzytelności biura rachunkowego i odzyskanie przez naszego Klienta wszystkich baz danych i niezbędnych informacji. Wspólne wysiłki naszej Kancelarii, Klienta oraz nowego biura rachunkowego uchroniły Klienta przed ponoszeniem odpowiedzialności za niezłożenie w terminie rozliczeń rocznych.
Powyższa sytuacja to kolejny dowód na to, że zawsze trzeba próbować dojść do porozumienia, a wytrwały prawnik jest w tym niezwykle pomocny. Strony w takiej sytuacji zazwyczaj zaczynają kierować się wyłącznie emocjami, a emocje nie są dobrym doradcą.